maandag 14 november 2011

Met de B-klas de ruimte in

De bundel rond vormen was klaar, dus tijd om een werkje te maken met de verschillende vormen. De leerlingen ontworpen een ruimteschip. Ze moesten al hun fantasie gebruiken, maar ze mochten alleen de vormen gebruiken die ze  kennen.  Het ruimteschip hebben we ingeschilderd met waterverf en de achtergrond met zwarte plakkaatverf. Op die manier zag je het ruimteschip mooi op de zwarte achtergrond. Afwerken deden we nog met een zwart stiftje en klaar was de tekening. 
Hier zijn enkele woordjes van de leerlingen.


Casper: "Ik heb een ruimteschip gemaakt. Ik ben er bijna mee klaar, maar nog niet helemaal. Het was leuk om te maken. Het omlijnen van de vormen met  zwarte verf was moeilijk. Nu ben ik aan het afwerken met zwarte stift."

Jonas: "Eerst heb ik moeten tekenen. We mochten een lat, potlood en houten vormen gebruiken om het ruimteschip te tekenen. Hiermee hebben we de vorm getekend. Het was heel leuk om te tekenen."

Seher: "Het was heel leuk om te tekenen en te schilderen. Het schilderen met waterverf vond ik het leukste. De vormen tekenen was heel moeilijk. Oei, mijn verf is uitgelopen :-)"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten